Deși are aproape patru ani de când a fost lansată a doua generație, „bătrânul” Nissan Pathfinder continuă să fie una dintre cele mai râvnite mașini de teren 4×4 de pe piață. Și asta pentru că la noi în țară sunt mulți amatori de SUV-uri, însă Pathfinder reușește să satisÂfacă, în aceeași măsură, și plăcerile celor cu înclinații off-road. Prin amabilitatea celor de la Badsi Impex, agent autorizat din rețeaua națională de distribuție a mărcii Nissan, am testat un Pathfinder, model 2,5 dCi LE. Încă de la început, autovehiculul de teren te impresionează prin înfățișare. E mare rău! Dacă în Statele Unite Pathfinder e considerat un SUV de dimensiuni medii, mărimea lui impresionează în Europa, fiind aproape la fel de mare ca fratele Patrol. Aflându-te la volan, ai senzația că te afli la bordul unui TIR, dar a cărui manevrabilitate este mult mai ușoară. De aceea, poate modelul se adresează mai degrabă bărbaților, chiar dacă persoana care conduce Pathfinderul nu este una foarte înaltă, datorită ajustării volanului, dar și a pedalelor. Mașină sprintenă Am testat autovehiculul atât pe șosea, cât și pe off-road. Are abilități de adevărat off-roader. Pentru a cupla transmisia integrală, Nissan a renunțat la sistemul mecanic în favoarea unui comutator rotativ plasat pe bord. Cu ajutorul lui se pot selecta foarte ușor modurile 2WD, transmisia la puntea din spate, auto, unde sistemul decide când să cupleze transmisia automată în funcție de condițiile de drum, și 4WD, tracțiune integrală. În ciuda dimensiunilor și a gabaritului, Pathfinder s-a dovedit foarte sprinten. Și asta datorită propulsorului în patru cilindri de 2,5 litri care dezvoltă 174 CP. Consumul a fost unul decent, rulându-se atât în oraș, cât și în afara lui, iar computerul de bord a indicat constant 10,5 l/100 km.
Cinema ca la tine acasă La interior, Pathfinder surprinde prin numărul mare de dotări. Pe lângă sistemul inteligent de a porni motorul din telecomanda cheii atunci când ești afară, modelul testat a conținut și două ecrane LCD montate în tetiere, la care, pasagerii din spate puteau urmări filme pe un dvd amplasat între scaunele din față. Nu vă imaginați că ceilalți pasageri ar fi fost deranjați de zgomot. Geamurile fumurii ascund perfect aceste dotări de ochii nedoriților infractori.
34 de mii de euro este prețul estimativ al unui Nissan Pathfinder în România
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER